Sjukt samhälle vi lever i

Jag antar att ingen har missat om 21-åringen som idag tog livet av sig på det värsta sett jag iaf har sett. Jag tänker inte berätta hur han gjorde och jag tänker definitivt inte länka till bilderna. Jag ville inte se dem, och visste inte att allting var på riktigt, stängde ner så fort jag såg att det var riktiga bilder. Jag blev chockad också, chockad över att folk har mage att länka till en sådan sak.

 

Det känns som att det sitter folk hemma nu och kollar på bilderna om och om igen och nästan gottar sig i det. Att deras liv inte är sådär illa, att se nån som har haft det värre får dem att känna sig lite bättre. Jag blir äcklad av sånt, riktigt äcklad. Jag vet hur det känns att tappa hoppet om allt och bara ge upp. Jag vet exakt hur det känns, och tanken på att folk kan sitta och gotta sig det gör mig bara illamående.

 

Jag skulle in och läsa nyhetsartikeln om det och länkades vidare till flashback, och de har på sidan skrivit ut vad som har hänt och längst ner står det:

Flashback Forum: Direktsändningen av självmordet:
(här stod länken som jag aldrig i mitt liv kommer länka)

Hur fan kan dem ANNONSERA länken? De kom på att de kunde få in sjukt många fler läsare bara för att de har autentiska bilder på ett självmord. Det är sjukt, vårat samhälle är sjukt.

 

Efter detta borde diskussionerna vara hur fan det kunde gå såhär långt. Hur kommer det sig att vi varje dag (om vi vill) kan gå in på internet och kolla på riktiga mord, riktiga filmer och bilder på misshandel eller våldtäkter? Hur fan har det blivit så fel? Vad har vi fått för sjuka mutationer som gör att vissa kan gotta sig i sånt.

 

Jag kollade på en film en gång, där de åkte in i framtiden och en man blev skjuten på gatan och INGEN reagerade. Sedan gick hela filmen ut på att de skulle åka tillbaka för att se till att samhället inte skulle rasera så brutalt att detta kunde inträffa. Måste bara säga att dem NAILA den filmen, för wake up, vi är redan där! Tycker det visar hur långt allting gått.

 

Så alla ni som länkar den där länken, fy fan säger jag bara. Folk säger att "han ville ju att vi skulle kolla". Det spelar ingen roll tycker jag. Det är en människa som har levt 21 år och efter 21 år så har han ingenting kvar att leva för. Han ville sluta andas och han ville att hans hjärta skulle sluta slå. Hade han föräldrar? Hade han vänner? Tänk er att vara DEM, tänk att få se alla JÄVLA länkar till bilderna där ens son väljer att avsluta sitt liv.

 

Detta har gjort mig riktigt upprörd, och det värsta av allt är att de som KAN kommer försöka tjäna läsare och förmodligen tittare av detta!

 

Ni borde skämmas !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0